svētdiena, 2013. gada 24. februāris

Atrod zemi

Latvijas plašumos, ieteicams Vidzemē, taču ne obligāti.. Atrod zemi.
- 1 – 3 ha lielu.
- Glītu, zaļu.
- Robežojas vai ietver mežu un ūdenstilpni.
- Kaimiņi neredzamā attālumā.
- Aprīkojumā būtu lietderīga elektrība un aka.
- Var būt (ieteicams) pavisam mežā, prom no apdzīvotām vietām.
- Patīkami ja uz zemītes ir glīta, neliela un omulīga māja, bet ne obligāti.
- Piebraucamais ceļš noderētu, vismaz taka.
Ja ir kas tāds redzēts, vai dzirdēts, padod ziņu, atraksti.:)
ugis@paurs.lv

18. - 22. diena no ...Lejup līdz tropiem, ar telti un stopiem.. jebšu Hainantrips

Beidzot esmu pabeidzis nu jau 3 gadus seno Hainantripa pierakstu. Centīšos ko jaunāku tagad atminēt.

8.02

Mostos agri, šodien plānots doties tālāk gar piekrasti rietumu virzienā. Šodien arī izpildīšu, uzdevumu apciemot pasaulē augstāko Guanjin Budas statuju Dienvidkalna kultūras tūrisma zonā. Attālums no Sanja apmēram 40 km.
            Brokastojot rīsu nūdeļu zupu atvados no Brāļa Hu. Atsaku no piedāvājuma mani aizvest uz minēto mērķi, sapakojos un dodos ceļā.
            Lai arī īsti nesteidzos, visnotaļ veikli esmu ticis ārpus pilsētas centra. Esmu īstajā virzienā, taču ne pie bāņa. Izlemju doties pa mazākas nozīmes ceļiem, jo attālums tuvs, un piekraste glītāka.
            Pie pilsētas robežas ceļa kreisajā malā manāma glīta mošeja. Tākā nekad neesmu bijis ļoti tuvumā, kādai no šīm reliģiskajām celtnēm, dodos teritorijā nedaudz papētīt.
            Draugs musulmanis, visnotaļ priecīgs mani sagaida pie mošejas durvīm. Atzīstos ka neesmu musulmanis, tamdēļ iekšā man iet nav ļauts taču varot paskatīties caur sāna durvīm. Viss kārtīgs, tukšs un kluss. Mierīga un patīkama atmosfēra. Pabildēju tornīšus un atpakaļ uz ceļa.
            Ar stopēšanu gan nesokas diezko labi un nedaudz pirms pusdienlaika ar saprātīgas cenas(8Y) tūrisma autobusiņu tuvojos Dienvidkalnam.
            Nonākot pie ieejas, pauze padomāt. Ļaužu masas, un biļete 250Y!!! Dārgi un nerentabli, ēst arī gribās. Nedaudz papētot objekta karti, izlemju pirms kases griezties pa kreisi mežā un doties paralēli biļešu kontrolei caur mežu, tb iešmaukt, bez biļetes.
            Viss daudz izdevīgāk, kā varēja cerēt, pie stāvvietas atrasta taka, kas ved ~20 m mežā, kur satiekas ar meža ceļu, kas ved taisni, teritorijā, Budas statujas virzienā.
            Tā laimīgs arī špagoju, drīz jau esmu teritorijā, kur gan varēja sanākt kāzusi, jo mani no meža nākot manīja oficieris, kurš jau nāca runāties, kad pirmais viņu uzrunāju ar lūgumu nobildēt mani ar vareno Budu fonā. Onkulis, apjuka, varbūt piemirsa, ko gribēja pats vaicāt un laimīgi esmu iekšā starp daudzajiem havaii kreklos tērptajiem arbūzēdošajiem, ķīniešu tūristiem.
            Nākamais uzdevums, ir paēst. Jau, lai veiksmīgi tiktu teritorijā izmantoju, vizualizācijas metodiku, redzēs vai arī, lai paēstu noderēs. Eju un galvā zombēju, ka vajag izdevīgi paēst. Un nāk pretī kāds laipns ķīniešu kungs. Prasa, vai esmu paēdis. Saku – Nē. Kungs veikli izvelk divus zviedru galda talonus, par kuriem var ēst cik grib netālajā bufetē. Pats jau esot paēdis un šos nav kur likt, tad nu uzdāvināja man.
            Sēdēju, ēdu un domāju, redz cik vienkārši, izdomā un dabū, nav pat jāpastiepjas. :)
            Paēdis izpētu visas smukās vietas. Patika ļoti pati statuja, kas būvēta uz pacēluma jūrā. Iespaidīgs arī Dienvidkalna budistu templis un ļoti patika mežā esošās Arhatu statujas.
            Nedaudz atvilku elpu zaļajā zālītē un pēcpusdienā domāju doties tālāk, šovakar varbūt tikšu līdz salas rietumpilsētai Dongfang.
            Pirms pieciem esmu uz bāņa un ļoti veikli notveru mašīnu līdz Dongfang. Mašīnā ģimene, kur māte studējusi Jaunzēlandē, tamdēļ zin kas ir stopēšana un labā angļu valodā runājoties, ar tumsu esam galā.
            Vedēji paliek viesnīcā pilsētas nomalē, es pats dodos centrā, meklēt kur celt telti, pie jūras.
            Veikalā iepērku paiku, stundiņu piesēžu internetkafejnīcā, pavēroju interesantos brīvdabas kinoteātrus, kur gar krastu katrs veikaliņš iznesis ārpusē televizoru piedāvā dažnedažādāko filmu un TV pārraižu klāstu. Ļaudis tur uz mini beņķīšiem satupuši skatās sev izvēlēto filmu vai TV pārraidi. Viss tā ņigu neģu, jo reizēm starp blakus esošajiem kino ir ~ 8 m un trilleru skaņas mijas ar ķīniešu operu. :)
            Gar pilsētas centrālo pludmali dodos ziemeļu virzienā, drīz jau esmu atradis pieklājīgu vietiņu, starp jūru un palmu birzīti. Izritinu guļammaisu un liekos gulēt.
            Rīt ceļš jau vedīs atpakaļ uz Haikou un Jišanas virzienā.

9.02

Gulēju pāris stundas. Ap trijiem pamodies priecājos par tropu zibeņiem jūrā, pafilmēju, lai. Nedomāju kā būs ja tie atnāks līdz manai naktsmītnei.
Pēc pusstundas jau bija spēcīgs vējš, vel neko, gulēt mēģināju, tad sākās lietus, taka siena gāzās no debesīm, esmu riktīgā tropu vētrā, un vel tie zibeņi, kā šausmu filmā. Kādā brīdī teltī biju kā kartupelis maisa dibenā, jo visi telts stūri bija gaisā un pati telts kā balons, kuru es tik turu pie zemes.
Laikam nebija pats gudrākais, taču izlēmu līst no telts ārā un doties aiz kāpas uz palmu birzi, kur nedaudz no vēja un lietu būtu mierīgāk. Pats ar somu tiku veiksmīgi ārā, taču telti pārvietos nesanāca tik veikli, kā cēlu tā vējš pūta un smiltis āķi vel turēja, galu galā šai visai drāmai mani telts mieti bija tā smuki uz pusēm. Lietu pats viss izmircis, ņēmu telti pār plecu, kā lāpstu un soļoju kāpai pāri.
Kamēr izkārpījies pa slapjajām smiltīm tiku apgaismotā vietā pie ceļa, vētra, savu labi darbu paveikusi, bija prom. Viss mierīgs, kluss un silts. Tik es sabojāts. Nekas neatlika kā smejoties, sastūķēt telti somā un doties atpakaļ pilsētā. Pulkstenis jau ar uz rīta pusi nāk, šobrīd 4:23.
Soļojot arī oma uzlabojās, iepirku koliņu, ūdeni, cepumus un nu jau gandrīz var atkal dziedāt. Tādā garā arī izčāpoju cauri visai pilsētai. Reizē ar saullēktu pie pilsētas robežas izmazgāju zobus, noskaloju seju, un drīz jau uz bāņa stopēt.
Noiets no telts plīšanas vietas, bij visnotaļ liels ~ 13.5 km, tomēr jūtos visnotaļ možs. Ar stopēšanu veicās labi. Nu nosacīti labi. Ātri noķēru busiņu, kas dodas uz Haikou, taču uzreiz jau sapratu, ka prasīs naudu onkuļi. Biju gan pārāk noguris, lai meklētu citus vedējus, tāpēc, izlēmu tēlot muļķi un braukt, tad jau beigās redzēs, kā būs.
Esot Haikou, kā jau gaidīts šoferis un biedri prasa naudu - 150Y. Protams, nemaksāju, tas gan tā neglītāk, jo zināju, ka viņi prasīs. Taču, reizēm jāizmanto neglītākas metodes, lai nokļūtu, kur nepieciešams. Atrunājos, ka neko pa naudu sākumā konkrēti viņi neteica. Paldies, un devos ielās.
Sazinos ar Ričardu, kur manas siltās drēbes glabājas. Drīz jau esmu Ričarda mītnē, kur varu izmazgāt drēbes un izgulēt nopelnīto diendusu.
Vakarā ar Ričardu un vel divām ķīniešu Couchsurferēm dodamies uz KTV, labi daudz aliņi, smieklīgas pļāpas un vēls vakara miegs.

10.02

Mostos pavēlu, šodien došos atpakaļ uz kontinentālo Ķīnu, kuģītis, plānots pustrijos dienā. Sapakojos, un atvadījies no izpalīdzīgā CS hosta dodos pilsētā, ostas virzienā.
            Šis kuģīša brauciens nebija diez ko patīkams. Tik vien kā smuka jūra un skats uz balto Haikou pilsētu. Pašsajūta švaka, laikam vakardienas aliņi un jūras viļņi nav tas labākais kokteilis. Lai vai kā ar šķērmu dūšu un nogurušu seju esmu atpakaļ Xuvenas ciemā, kur mīt Adrians, skolnieks, ko satiku turpceļā uz Hainan salu.
            Sazinājies satiku Adrianu un dodamies uz staciju mēģināt iegādāties vilciena biļeti man atpakaļceļam. Kā jau bijām iedomājušies dažas dienas pirms Ķīniešu jaunā gada, visas biļetes, pat stāvvietas izpirktas.
Kad liekas nav varianti, rodas varianti. Satiekam jaunieti Bao. Kurš arī pošas ar vilcienu doties viduszemes vidus virzienā. Viņš gan dabūjis biļeti no Xuvenas tik vienai pieturai, taču, vilcienā varot par nedaudz lielāku naudu nopirkt stāvvietas biļeti, cik tālu vien vajag. Par nelaimi, vai man par laimi, viņa draudzene nav tikusi brīva no darba, un viņš plāno braukt viens. Biļetes gan viņam divas, un draudzenes neizmantoto biļeti viņš piedāvā man atdāvināt. Tavu laimi, un vilciens jau šovakar, tādā garā varēšu aizvizināties un rīt naktī būšu Zhengzhou dižpilsētā, kas turpat pie manas Jišanas vien ir.
Par godu šim veiksmīgajam gadījumam aicinu abus draugus pusdienās, paņemam ceptu pīli, baklažānus un citus gardumus. Viss šķiet perfekti, līdz brīdim, kad jāmaksā.
            Tā kā ēst aicināju es, tad arī pašsaprotami, ka par visu maksāju es. Taču maka ta nav!
             Biju atstājis maku uz somas un kāds to nemanāmi paņēmis, nav ne bankas kartes, ne naudas, nekas. Biļete no Bao gan vel drošībā, man kabatā. Izmeklējam tuvējās grāvmalas, varbūt izmesta maks bez naudas. Diemžēl nekas neatrodas. Sarunāju ka aizņemšos naudu no Adriana tēva un, esot Jišanā, atsūtīšu naudu atpakaļ.
            Saskumuši sēžam pie stacijas, kad zvana restorāna, kur man zuda maks, īpašnieks. Kāds tikko no garām braucoša mopēda, pie restorāna, izmetis manu maku. Nauda gan nav taču viss cits vietā. Wuhuu!! Veikli esam pie restorāna un mans maks manās rokās, tad ātri līdz bankomātam un viss šķiet atkal rožaināks.
            23:07 kāpjam vilcienā, jābrauc būs 24 stundas, jāatgādina, ka sēdvieta nav, tik stāvvietas biļete, kas veiksmīgi jāpagarina, vilcienā esot.

11.02

Braucam jau vairākas stundas un kontrole kā nenāk, tā nenāk. Brīdī, jau rīta pusē, kad Bao teicās nākam kontrolei un varēs nopirkt biļeti, izlemju, pašam šķiet, perfektu variantu, noslēpties no kontroles un nepirkt biļeti. Bao uz mani tā aizdomīgi paskatījās, taču saprata, un neko neprotestēja.
Pirmoreiz noslēpos tualetē, pēcāk rakņājos pa somām, un vēl tā visādi, līdz ap pulksten vieniem naktī, biju nonācis Zhengzhou pilsētā. Vel gan uzdevums bija tikt ārā no stacijas, jo Ķīnā biļeti jāuzrāda, ejot ārā no stacijas. Man, kā zināms, biļete nebija, tamdēļ samuldējos, ka pazaudēju un nezinu cik maksāja jo draugs pirka.
Galu galā veiksmīgi tiku ārā un kopumā biju atpelnījis no maka nozagtos ~ 400Y.

12.02

Uzreiz nopirku biļeti tālāk līdz Sanmenxia. Pabrokastoju tuvējā nūdeļu ēstuvē un ap 4:00 sēdos vilcienā. Ceļā uz Sanmenxia patīkami pārsteidza sasnigušie viduszemes pakalni. Ļoti glīti un patīkami ziemīgi, pēc tropu atpūtas.
            Rīta autobuss uz Yunchengu, tālāk uz Jišanu un pēcpusdienā esmu atpakaļ savā mītnē.